سفارش تبلیغ
صبا ویژن

نحوه عملکرد مبدل حرارتی پوسته و لوله

مبدل حرارتی یک سیستم فشار غیر مستقیم است که در آن دو محیط از کنار یکدیگر عبور می کنند و تا آنجا که ممکن است با یک دیواره نازک از هم جدا شده اند ، بنابراین اگر اختلاف دما وجود داشته باشد ، بدون مخلوط شدن فرآیند ، به طور متقابل تبادل گرما می کنند.

یک محیط از طریق محفظه پوسته و محیط دوم از طریق محفظه لوله عبور می کند. جریان از طریق محفظه پوسته توسط بافل کنترل می شود و اجازه می دهد تا حد امکان جریان عرضی به لوله ها برسد. شکل و فاصله بافل ها با برنامه سازگار است. 

بسته به مصلحت ، سرعت و افت فشار ، جریان از طریق محفظه لوله توسط یک گذر یا چند پاس انجام می شود.

به استثنای تلفات تابشی ، مقدار گرمای ورودی همان مقدار گرمای خروجی است.

با این وجود، تبادل گرمای کارآمد تنها در صورت وجود اختلاف دما کافی امکان پذیر است. هرچه اختلاف دما بیشتر باشد ، سطح انتقال حرارت مورد نیاز نیز کوچکتر است. این امر باعث می شود طراحی دستگاه جمع و جور امکان پذیر باشد.

مبدل حرارتی پوسته و لوله

  • مبدل حرارتی پوسته و لوله ( WTS ) برای محیطهای تک فاز (گاز / مایع) و همچنین چگالش مواد خالص

  • کندانسورهای ماده خالص با منطقه گرمایش بیش از حد ، منطقه چگالش و منطقه خنک کننده. ( KOND )

  • اواپراتور / مواد خالص ( VERD )

  • بخاری با جریان الکتریکی گرم شده

  • برنامه ای برای تجزیه و تحلیل ارتعاش بسته نرم افزاری لوله طبق پروفسور Gelbe (GV)

عملکرد مبدل حرارتی 

عملکرد کلی یک مبدل حرارتی انتقال گرما از یک سیال به سیال دیگر است. جز component اساسی یک مبدل حرارتی را می توان به عنوان لوله ای مشاهده کرد که یک مایع از آن عبور می کند و مایع دیگری از خارج جریان دارد. بنابراین سه عملیات انتقال حرارت وجود دارد که باید توصیف شوند:

  • انتقال حرارت همرفتی از مایع به دیواره داخلی لوله

  • انتقال گرما رسانا از طریق دیواره لوله

  • انتقال گرما همرفتی از دیواره لوله خارجی به مایع خارج.

عملکرد انتقال حرارت یک مبدل حرارتی حاصل اختلاف میانگین دمای لگاریتمی ، سطح انتقال حرارت و ضریب انتقال حرارت است. دومی تا حد زیادی توسط مشخصه جریان رسانه ها ، یعنی توسط ویژگی های طراحی تعیین می شود.

از طرف دیگر ، تامین کننده مبدل های حرارتی باید از نظر کاربرد خصوصیات ترمودینامیکی محیط های ویژه در فشارها و درجه حرارت های مربوطه ، مهارت کاربرد گسترده ای داشته باشند. این امر همچنین در مورد فاکتورهای رسوب و سازگاری مواد نیز صدق می کند.

محاسبه و طراحی مبدل های حرارتی FUNKE با برنامه های پیشرو در سراسر جهان (به عنوان مثال HTRI ، م Institute سسه تحقیقات انتقال حرارت ، ایالات متحده آمریکا) و با نرم افزار توسعه یافته داخلی ، که قبلاً در سراسر جهان استفاده می شود ، انجام می شود.