سفارش تبلیغ
صبا ویژن

کمپرسورهای هوا روتاری چگونه کار می کنند؟

هنگامی که صحبت از ماشین آلات صنعتی مدرن می شود، کمپرسور اسکرو چرخشی یکی از پرکاربردترین فناوری ها است. کمپرسورهای اسکرو که به دلیل قابلیت اطمینان و تطبیق پذیری خود شهرت دارند، در پشت بسیاری از فرآیندها و کاربردهای صنعتی نقش بسزایی دارند. این فناوری بادوام برای مجموعه‌ای از وظایف سخت صنعت مناسب است، بدون آن، کسب‌وکارها در سراسر جهان با چالش‌های عملیاتی و مشکلات کارایی مواجه خواهند شد.

دو اصل اساسی برای تراکم در کمپرسورهای هوا وجود دارد. یکی از اینها اصل جابجایی مثبت است. انواع کمپرسورهای زیادی وجود دارند که از این روش استفاده می کنند که کمپرسورهای اسکرو محبوب ترین آنها هستند.

عملکرد کمپرسورهای اسکرو

همانطور که از نام آن پیداست، کمپرسورهای اسکرو دوار از حرکات چرخشی برای فشرده سازی هوا استفاده می کنند. در داخل کمپرسور مجموعه ای از روتورهای نر و ماده وجود دارد. آنها به گونه ای متفاوت طراحی می شوند تا وقتی به طور هماهنگ چرخانده شوند، هوا بین آنها محبوس شود. روتور نر دارای لوب های محدب و روتور ماده دارای حفره های مقعر است. به این ترتیب، آنها می توانند بدون دست زدن به یکدیگر مشبک شوند تا به فشرده سازی برسند. علاوه بر این، روتور نر دارای لوب های کمی کمتر از ماده خواهد بود، به این معنی که با سرعت بیشتری می چرخد ??و به طور موثر روتور ماده را به حرکت در می آورد.

بر خلاف کمپرسورهای پیستونی که از همان اصل فشرده سازی استفاده می کنند، عنصر پیچ مجهز به سوپاپ نیست. به این ترتیب، می تواند با سرعت شفت بالا کار کند و هیچ تلفات مکانیکی یا حجمی برای ایجاد عدم تعادل وجود ندارد. این بدان معنی است که فناوری پیچ می تواند سرعت جریان زیاد را با طراحی فشرده و صرفه جویی در فضا ترکیب کند.

مزایای کمپرسور هوا پیچ روتاری چیست؟

کمپرسورهای اسکرو به عنوان فناوری انتخابی در طیف وسیعی از کاربردها، چیزهای زیادی برای ارائه به مشتریان دارند:

  1. عملکرد مداوم - قابلیت جریان هوا و فشار مداوم را دارند، نیازی به خاموش و روشن شدن ندارند و چرخه کاری ندارند. این بدان معنی است که آنها می توانند به طور مداوم با زمان کم یا بدون توقف کار کنند. 
  2. نگهداری آسان - با قطعات متحرک و تماس بسیار کمی، سایش و پارگی به حداقل می رسد. فواصل خدمات طولانی هزینه های تعمیر و نگهداری را کاهش می دهد و هرگونه بررسی و تعمیرات معمولی را سریع، آسان و بدون دردسر انجام می دهد.
  3. عملکرد قدرتمند - کمپرسورهای اسکرو می توانند در شرایط چالش برانگیز کار کنند زیرا سرعت جریان هوای بالایی دارند و می توانند در دماهای شدید کار کنند. این بدان معنی است که آنها می توانند ابزارهای پنوماتیک و تجهیزات سنگین را به راحتی و کارآمد اجرا کنند.
  4. صرفه جویی در مصرف انرژی - این ماشین های بادوام پس از گذراندن آزمون زمان، گرمای کمتری تولید می کنند و انرژی بیشتری نسبت به مدل های دیگر حفظ می کنند. این ویژگی‌های طراحی به این معنی است که ظرفیت کمپرسور را در طول زمان کاهش نمی‌دهند و هزینه طول عمر کمپرسور را پایین نگه می‌دارند.
  5. صدای کم - عملکرد بی صدا به دلیل کوچک بودن واحدها و نبود قطعات متحرک است که آنها را برای نصب در نقطه استفاده مناسب می کند. 

منبع : https://www.compair.com/en-pk/technologies/screw-compressor